baner candyweb

Sprzedaż mieszkań i innych nieruchomości nie jest łatwa. Tym bardziej że obecnie jesteśmy świadkami niesamowitego „Boom” w branży sprzedaży mieszkań. W ostatnich latach zauważalnie podniosła się liczba stron internetowych inwestycji deweloperskich. Zwiększyła się również ich promocja i sprzedaż. Inwestorzy konkurują ze sobą na każdym etapie budowy i promocji. Kuszą ceną, lokalizacją, jakością użytych materiałów i najróżniejszymi udogodnieniami. Jednak użytkownicy internetu to przeważnie osoby młode, wcale nie dziwi więc fakt, że mogą być wymagający. Jak więc przykuć ich uwagę i sprawić, żeby jednak chcieli dokonać zakupu tego konkretnego mieszkania bądź innej nieruchomości?

Co to jest landing page?

Zakup mieszkania lub innego lokalu najczęściej wiąże się z potrzebą zaciągnięcia ogromnego kredytu na kilkadziesiąt lat. Klienci nie będą więc kupować niczego w ciemno i pierwsze za co się wezmą, to zapoznają się z sylwetką i projektami wybranego dewelopera. W tym celu – aby zrobić dobre wrażenie na klientach i zdobyć ich zaufanie – deweloperzy korzystają z czegoś takiego jak marketing deweloperów. Składa się na niego wiele narzędzi i działań, które mają pomóc w promocji i sprzedaży nieruchomości.

Co może być kluczem do sukcesu sprzedażowego? Przede wszystkim strona docelowa, czyli inaczej landing page. Jest to pierwsza rzecz, którą widzi użytkownik po wejściu na stronę inwestycji. Pierwsza strona powinna zatem prezentować się w sposób nienaganny i rozwiewać wszelkie wątpliwości zainteresowanych – bo kiedy użytkownik, po wejściu na stronę, nie znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania, to jest wysokie prawdopodobieństwo, że opuści ją tak samo, jak na nią trafił.

Strona internetowa powinna wzbudzać zaufanie odbiorcy. Muszą więc znaleźć się na niej takie elementy i informacje, jak:

  • atuty inwestycji,
  • lokalizacja,
  • prezentacja oferty,
  • dowód społeczny i opinie zadowolonych klientów,
  • informacje kontaktowe,
  • zdjęcia, grafiki i inne materiały multimedialne.

Marketing deweloperów – landing page i CTA

Na takich stronach warto również dodawać takie elementy jak te, które będą zachęcać do wykonania jakiejś akcji. Te elementy to Call to action, czyli w skrócie CTA. Mogą to być przyciski typu „zadzwoń teraz” lub „wypełnij formularz kontaktowy”. Dzięki nim użytkownicy, którzy po odwiedzeniu witryny automatycznie stają się również potencjalnymi klientami, mają ułatwione zadanie. Kiedy przypadnie im do gustu jakakolwiek oferta, to nie będą chcieli szukać nie wiadomo gdzie na stronie formularza kontaktowego. Taki przycisk wiszący, który będzie towarzyszył im przez cały czas przeglądania strony, będzie znacznym ułatwieniem.

Kiedy użytkownik wejdzie już na stronę, to trzeba zrobić wszystko, aby na tej stronie został. W tym celu deweloperzy korzystają z takich rozwiązań jak CTA. Niemniej jednak, powodzenie sprzedaży zależy w głównej mierze od reklamy, a landing page jest swego rodzaju wizytówką, która służy do jak najlepszej prezentacji oferty.

Z tym że marketing jest podstawą do osiągnięcia sukcesu w branży sprzedaży mieszkań, zgodzę się bez większego skrępowania. Warto jednak tutaj dodać, że składa się na niego znacznie więcej elementów, niż tylko landing page i reklama. To również tworzenie kampanii, kreowanie własnego wizerunku w social mediach, poznanie potrzeb i możliwości odbiorców i tak dalej. To i wiele więcej składa się właśnie na skuteczny marketing deweloperów.

Marketing deweloperów. Co powinna zawierać landing page nieruchomości?