baner candyweb

Fotografia produktowa od zawsze towarzyszyła marketingowi. Obecnie, ze względu na coraz bardziej poszerzający się zakres najróżniejszych produktów, ta gałąź fotografii stoi na pierwszym miejscu wśród innych rodzajów.

Dobrze zaprezentowany produkt jest kluczem do przyciągnięcia uwagi szerokiego grona klientów, a ponieważ obecnie większość przedsiębiorstw skupia się na sprzedaży tych produktów, tym bardziej fotografia musi się rozwijać i udoskonalać. Fotografia może również łączyć się z filmem i być używana do tworzenia reklam produktowych, które mają tendencję do upiększania rzeczywistości.

Specjaliści od fotografii produktowej mają obecnie dużo więcej technik i sposobów na prezentowanie różnych obiektów. Nawet najbrzydszy i najbardziej bezużyteczny przedmiot może się sprzedać, jeżeli go odpowiednio zaprezentujemy na fotografii. Do niej wystarczy dołączyć jakiś chwytliwy nagłówek i opis i sukces gwarantowany. Niemniej jednak to zadanie może przypaść jedynie komuś, kto zna się na fotografii i wie jakich technik użyć.

Ile policzy sobie fotograf za zrobienie fotografii produktowej?

Ceny za wykonanie dobrych zdjęć produktów nie można od tak określić, ponieważ jest ona uzależniona od kilku zasadniczych kwestii. Podczas wyceny fotograf uwzględnia takie czynniki jak np. rodzaj i wielkość produktu, czy też częstotliwość współpracy. Co więcej, również doświadczenie i umiejętności fotografa mogą wchodzić w grę przy wycenie.

Elementy dobrego zdjęcia

Istnieje wiele poradników fotograficznych, które nakierowują na właściwe tory wszystkich amatorów fotografii, jak wykonać piękne zdjęcia. Dla lepszego efektu na zdjęciach produktowych warto pamiętać o kilku istotnych elementach, a mianowicie:

  • tło – pierwsze co rzuca się na fotografii to osoba bądź rzecz na pierwszym planie, zaraz potem widz spogląda na tło. Problem powstaje, kiedy zobaczy w nim jakiś totalny nieporządek lub aranżację, która nie pasuje całkowicie do prezentowanego obiektu. Tym samym momentalnie straci zainteresowanie. Najlepiej wybierać tła neutralne lub całkowicie białe.
  • światło i cień – to dwa kluczowe elementy, bez których nie wykonamy dobrego zdjęcia. Do fotografii produktowej najlepsze będzie światło dzienne, natomiast do stworzenia idealnego zacienienia warto skorzystać z flesza lub dyfuzora.
  • naturalny efekt – fotografowie mają swoje techniki, aby pokazywać produkty w jak najbardziej naturalny sposób. Coraz częściej jednak odchodzi się od fotografii na rzecz grafiki komputerowej, dzięki której można tworzyć naprawdę realistyczne reklamy, czy plakaty.

„Wygląd ma znaczenie”

Poza wyżej wymienionymi elementami ważna jest również sama estetyka produktu. Nie może on być w żadnym wypadku pogięty, czy też brudny. Z ładnymi i czystymi obiektami lepiej się pracuje, a efekt jest zadowalający zarówno dla fotografa, jak i klienta.

Fotografia produktowa jest zatem ważnym elementem współczesnego marketingu. Można łączyć ją z wieloma dziedzinami i spodziewać się naprawdę ciekawych efektów. W pracy fotografa liczy się przede wszystkim kreatywność, cierpliwość oraz otwarty umysł. Warto tutaj wspomnieć, że każdy produkt to dzieło wyjęte z rąk człowieka, dlatego odpowiednia wizualizacja, jest tutaj istotna.

Kompletny mix fotografii produktowej