baner candyweb

W niektórych przypadkach pozycjonowanie można uznać za sztukę w innych za wyzwanie. Czasem pozycjonowanie jest przyjemnością. Natomiast innym razem żmudną drogą. Czy wiesz, od czego to zależy? Dlaczego cześć stron bez problemu zdobywa wysokie wyniki a inne mimo ciężkiej pracy włożonej w pozycjonowanie nie są stanie przebić się do top 20? Za te problemy i trudności odpowiada struktura strony. To właśnie budowa strony determinuje sposób jej postrzegania przez algorytmy Google.

Wybierz domenę

Domena powinna być łatwa do skojarzenia z twą firmą i prosta do zapamiętania. Jeśli to możliwe szukaj takiej, w której nie ma Polskich znaków i znaków specjalnych. Ponieważ potrafią robić problemy. Na przykład Google czasem nie radzi sobie z interpretacja Polskich znaków.

Parametry techniczne strony internetowej grają kluczową role

To właśnie od tego, jak algorytmy Google odbiorą naszą stronę. Zależy jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Dlatego, aby Google lubiło twą stronę, musisz zadbać o następujące czynniki.

  • Responsywność strony – Obecnie responsywność strony to podstawa. Bez niej nie masz szans zaistnieć w wynikach na telefonach komórkowych.
  • Certyfikat SSL – Wszyscy chcą czuć się bezpiecznie. Google promuje strony, które dbają o bezpieczeństwo danych swych odbiorców za pomocą kodowania danych protokołem SSL.
  • Meta tagi – Służą one do opisu strony internetowej. To na podstawie nich wyświetlana jest informacja w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj o właściwej optymalizacji meta tag Title.
  • Prędkość wczytywania – Pamiętaj im większą, tym większy będzie wskaźnik odrzuceń. Przełoży się to na gorszą ocenę algorytmów Google. Zadbasz o nią odpowiednim hostingiem, dbając o czytelność kodu oraz maksymalnie redukując wagę grafik i filmów.
  • Pliki sitemap.xml oraz robots.txt – Dla ułatwienia pracy robotom Google stosuj właściwie skonfigurowaną sitemap.xml. Przyspieszy to proces indeksacji. Natomiast plik robots.txt da informacje, których elementów strony Google ma nie indeksować.
  • Przejrzystość URL – Algorytmy Google w przychylniejszy sposób patrzą na strony, których adresy URL odpowiadają na pytanie, co znajduje się na stronie. Adresy bardzo długie lub złożone z ciągu znaków nie są preferowane.

Zadbaj o treść strony internetowej.

Sama struktura strony nie zapewni wysokich wyników w Google. By je zdobyć, strona internetowa musi być zaopatrzona w wartościowe i zoptymalizowane treści. Warto kierować się zasadą ,,Jedna myśl przewodnia jedna strona”. Dziki temu nie dochodzi do walki o słowa kluczowe w obrębie jednej witryny. Chcąc właściwie zoptymalizować stronę internetową, musisz skopić się na:

  • Tekstach – Tekst powinien być możliwie długi. Musi być oryginalny i zawierać słowa kluczowe. Tekst musi być zbudowany we właściwy sposób. Czyli mysi mieć zachowana hierarchie nagłówków oraz powinien w swej strukturze zawierać wypunktowania pogrubienia i inne elementy rozbijające zawarty blok tekstu.
  • Grafikach – Optymalizacje grafik należy rozpatrywać w dwóch aspektach. Po pierwsze wcześniej wspomniane znaczenie ich wielkości. Po drugie właściwie optymalizowany opis alternatywny. Powinna znaleźć się w nim krótka informacja o zawartości grafiki.
  • Linkowanie wewnętrzne – Umożliwia ono nawigacje w granicach strony. Źle wykonane poprowadzone utrudnia lub uniemożliwia właściwe korzystanie ze strony. Dotyczy to zarówno użytkowników jak roboty Google, które nie mają szans zindeksować niektórych stron.
Jak zrobić stronę internetową, by pozycjonowanie było przyjemnością?