W niektórych przypadkach pozycjonowanie można uznać za sztukę w innych za wyzwanie. Czasem pozycjonowanie jest przyjemnością. Natomiast innym razem żmudną drogą. Czy wiesz, od czego to zależy? Dlaczego cześć stron bez problemu zdobywa wysokie wyniki a inne mimo ciężkiej pracy włożonej w pozycjonowanie nie są stanie przebić się do top 20? Za te problemy i trudności odpowiada struktura strony. To właśnie budowa strony determinuje sposób jej postrzegania przez algorytmy Google.
Wybierz domenę
Domena powinna być łatwa do skojarzenia z twą firmą i prosta do zapamiętania. Jeśli to możliwe szukaj takiej, w której nie ma Polskich znaków i znaków specjalnych. Ponieważ potrafią robić problemy. Na przykład Google czasem nie radzi sobie z interpretacja Polskich znaków.
Parametry techniczne strony internetowej grają kluczową role
To właśnie od tego, jak algorytmy Google odbiorą naszą stronę. Zależy jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Dlatego, aby Google lubiło twą stronę, musisz zadbać o następujące czynniki.
- Responsywność strony – Obecnie responsywność strony to podstawa. Bez niej nie masz szans zaistnieć w wynikach na telefonach komórkowych.
- Certyfikat SSL – Wszyscy chcą czuć się bezpiecznie. Google promuje strony, które dbają o bezpieczeństwo danych swych odbiorców za pomocą kodowania danych protokołem SSL.
- Meta tagi – Służą one do opisu strony internetowej. To na podstawie nich wyświetlana jest informacja w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj o właściwej optymalizacji meta tag Title.
- Prędkość wczytywania – Pamiętaj im większą, tym większy będzie wskaźnik odrzuceń. Przełoży się to na gorszą ocenę algorytmów Google. Zadbasz o nią odpowiednim hostingiem, dbając o czytelność kodu oraz maksymalnie redukując wagę grafik i filmów.
- Pliki sitemap.xml oraz robots.txt – Dla ułatwienia pracy robotom Google stosuj właściwie skonfigurowaną sitemap.xml. Przyspieszy to proces indeksacji. Natomiast plik robots.txt da informacje, których elementów strony Google ma nie indeksować.
- Przejrzystość URL – Algorytmy Google w przychylniejszy sposób patrzą na strony, których adresy URL odpowiadają na pytanie, co znajduje się na stronie. Adresy bardzo długie lub złożone z ciągu znaków nie są preferowane.
Zadbaj o treść strony internetowej.
Sama struktura strony nie zapewni wysokich wyników w Google. By je zdobyć, strona internetowa musi być zaopatrzona w wartościowe i zoptymalizowane treści. Warto kierować się zasadą ,,Jedna myśl przewodnia jedna strona”. Dziki temu nie dochodzi do walki o słowa kluczowe w obrębie jednej witryny. Chcąc właściwie zoptymalizować stronę internetową, musisz skopić się na:
- Tekstach – Tekst powinien być możliwie długi. Musi być oryginalny i zawierać słowa kluczowe. Tekst musi być zbudowany we właściwy sposób. Czyli mysi mieć zachowana hierarchie nagłówków oraz powinien w swej strukturze zawierać wypunktowania pogrubienia i inne elementy rozbijające zawarty blok tekstu.
- Grafikach – Optymalizacje grafik należy rozpatrywać w dwóch aspektach. Po pierwsze wcześniej wspomniane znaczenie ich wielkości. Po drugie właściwie optymalizowany opis alternatywny. Powinna znaleźć się w nim krótka informacja o zawartości grafiki.
- Linkowanie wewnętrzne – Umożliwia ono nawigacje w granicach strony. Źle wykonane poprowadzone utrudnia lub uniemożliwia właściwe korzystanie ze strony. Dotyczy to zarówno użytkowników jak roboty Google, które nie mają szans zindeksować niektórych stron.