„Jak Cię widzą tak Cię piszą”, jest to jedno z bardziej znanych przysłów. Przekazuje ono jak ważne, jest zrobienie dobrego wrażenia. Jednak w dzisiejszym świecie ciężko jest zostać dostrzeżonym. Każda firma boryka się z problemem dotarcia do potencjalnego grona odbiorców, dlatego warto poznać dostępne środki, którymi możesz zaznaczyć swoją obecność.
Reklamy w tradycyjnych mediach
Nieodłączną częścią każdej audycji chociażby w telewizji, czy też w radiu jest blok reklamowy. Co prawda na reklamy w większości dużych stacji pozwolić mogą sobie marki o ogromnym budżecie reklamowych. Natomiast istnieją również mniejsze lokalne rozgłośnie lub stacje telewizyjne, w których reklamy są obarczone astronomicznymi sumami.
Podobna zasada tyczy się prasy. Wiele poczytnych tytułów karze sobie słono zapłacić za miejsce w ich gazecie. Natomiast strony ogłoszeń w gazetach lokalnych ciągle cieszą się zainteresowaniem, przy czym koszty zamieszczenia ogłoszenia nie są wcale tak wysokie.
Tradycyjne reklamy pośrednie i bezpośrednie
Do takich reklam należą:
- Reklamy zewnętrzne – czyli wszystkie reklamy zamieszczone w miejscach dobrze widocznych, najlepiej tam gdzie znajduje się dużo ludzi. Mogą to być billboardy, reklamy na pojazdach lub na przykład słupy z ogłoszeniami.
- Roznoszenie ulotek
- Udział w targach branżowych
- Prowadzenie szkoleń, prezentacji
- Posiadanie ambasadorów marki
Nowoczesne sposoby reklamy
Rozwój technologii wpłynął na pojawienie się nowych i skutecznych sposobów reklamy. Dzięki reklamom w internecie lub już samym zaznaczeniu obecności na rynku, możliwe jest dotarcie do ogromnego grona potencjalnych odbiorców. Dlatego warto wiedzieć jakie możliwości może nieść ze sobą internet.